Beberapa Kesukaran

25 Mac 2019-Jelajah masjid dengan fotografi ini bukanlah satu perkara mudah. Setakat hari ini saya banyak bergerak sekitar Johor kerana di sana mempunyai ramai saudara mara sebelah isteri dan saya. Justeru peluang berjalan ini dapatlah saya dan isteri menziarahi meraka. 

Untuk mencari masjid bukan satu perkara yang sukar kerana kebanyakkan tempat terdapat papan tanda di tepi jalan.  Cuma, saya harus bergerak dari satu lokasi ke satu lokasi dalam 3 atau 5 kilometer. Masjid tidak boleh berada terlalu dekat kecuali jika tempat itu padat dengan penduduk. Misalnya masjid di Muar antara Masjid Sultan Ibrahim dan Masjid Sultan Ismail walaupun nampak dekat tetapi saya harus menyeberang Sungai Muar dengan naik jambatan. Oleh itu tetap memakan masa dan tenaga.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Dari Taiping Ke Ipoh, Perak

Jelajah Sekitar Mersing, Johor

Susunan Makmum Ketika Solat Jemaah